Jüri Koolis algas 2024/2025. õppeaasta oluliste uuendustega, mille eesmärk on muuta õppetöö senisest tõhusamaks ja toetavamaks. Muudatused tuginevad kooli väärtustele: koostöö, avatus ja koolirõõm.
Uus päevakava ja pikad tunnid
Käesoleval õppeaastal muutus Jüri Kooli päevakava – õppetööga alustame kell 9.00. Tundide pikkus on 75 minutit. Õpilastel on tänu pikkadele tundidele õppepäeva jooksul vähem ümberlülitumisi ühelt õppeainelt teisele ning õpetajad saavad keskenduda pikemalt samadele õpilastele. See toetab võimalusi teemadega süvitsi tegelemiseks, samuti jätkub tunnis senisest enam aega õpilaste individuaalseks juhendamiseks.
Õpetajad toovad välja, et pikemad tunnid võimaldavad kasutada mitmekesisemaid õppemeetodeid. Samuti saab tunnis teemasid rahulikumalt selgitada, kasutada rühmatöid ning praktilisi harjutusi. Ka õpilased on välja toonud, et rahulikuma tempoga õppetöö aitab paremini keskenduda ning kodutöid on seetõttu vähem. Samas on väljakutseteks pikema tunni ajal õpilaste keskendumise tagamine ja tegevuste tasakaalustamine, et tunnid ei muutuks liiga monotoonseks ja väsitavaks.
Uued hindamismeetodid
Teine suur muudatus puudutab hindamist. Numbrilise hinde asemel näeb õpilane nüüd oma tulemusi protsendina. Sel moel on õpetajal hea koos õpilastega õpieesmärke seada ning õpilane saab neid lihtsamalt analüüsida. Protsendina väljendatud tulemus annab õpilasele selgema pildi enda saavutustest, aitab paremini mõista, mida on vaja veel õppida ja kinnistada. 1.–3. klassides kasutame sõnalist tagasisidet ning 4.–5. klasside andeainetes arvestatud/mittearvestatud süsteemi.
1.–5. klassides on kasutusel meie enda õpetajate poolt loodud õppijat toetavad oma kooli päevikud. Õpilased on kiitnud uusi päevikuid, mis aitavad eesmärgistada õppimist ja analüüsida edenemist. Õpilastele meeldib, et päevikus saab ise oma eesmärgid kirja panna ja näha, kas need said täidetud.
Suuna- ja valikained
Käesoleval õppeaastal alustasid 1. klassid uute suunaainetega. Kolm suunaainete gruppi pakuvad erinevaid valdkondi, alates robootikast ja rahatarkusest kuni teaduslike katsete, loovusõppe ning rahvatantsuni. Lisaks on 3.–9. klasside õpilastel võimalus valida aineid, mis vastavad nende huvidele ja eesmärkidele.
Õpetajad on välja toonud, et suuna- ja valikainete süsteem avardab õpilaste silmaringi ja võimaldab neil katsetada erinevaid valdkondi. Samuti suurendab see õppijate iseseisvust valikute tegemisel ja tulemuste eest vastutuse võtmisel.
Tagasiside ja rahulolu
Õpetajate ja õpilaste tagasiside muudatustele on olnud suuresti positiivne. Uus päevakava on aidanud luua rahulikuma õppekeskkonna ja teinud kergemaks õppijate koolikotid. Tulemuste tagasisidestamine protsentidena on kaotanud nn parema hinde kauplemise.
Muudatused on osa kooli pikaajalisest arengukavast. Soovime luua keskkonna, kus iga õpilane saab areneda oma parimal viisil ja tunda rõõmu õppimisest. Usume, et pikemad tunnid, rahulikum päevakava ning õppijakeskne õpitulemuste tagasisidestamine loovad keskkonna, kus õppimine on nauditav ja inspireeriv. Muudatustes oleme lähtunud teadusuuringutest ja teiste koolide parimatest praktikatest. Meie eesmärk on toetada iga õppija arengut, pakkudes mitmekesiseid võimalusi. Samavõrra tähtsustame ka meie töötajate heaolu ja suutlikkust kohaneda muudatustega.
Esimeste kuude tulemused näitavad, et liigume õiges suunas.
Foto: Ott Kattel