Peetri Lasteaed-Põhikooli õpetajad ja 9. klassi õpilased osalevad Erasmus+ projektis

Peetri Lasteaed-Põhikooli õpetajad ja 9. klassi õpilased osalevad kaheaastases Erasmus+ KA2 koostööprojektis, mille eesmärk on tutvustada Vana-Kreeka tuntud matemaatikute kontseptsioone ning propageerida STEAM-tegevuste kaudu matemaatikaõpet. Lisaks Peetri Lasteaed-Põhikoolile osaleb projektis veel kolm partnerkooli: Szkola Podstawowa im. M. J. Pilsudskiego Poolast, Gymnasio Dafnis Kreekast, Colegiul National „Gheorghe Lazăr“ Sibiu Rumeeniast.

Koordinaatorid on Peetri Lasteaed-Põhikooli õpetajad Signe Reidla ja Tuuli Ojasalu. Mõlemal õppeaastal toimub kaks projektikohtumist, kus õpetajad ja igast riigist kaks õpilast külastavad partnerriikide koole ja osalevad nädala vältel projekti eesmärkide täitmist toetavates tegevustes. Toimunud on juba üks projektikohtumine 2023. aasta novembris Poolas ja teine 2024. aasta aprillis Rumeenias.

22.–27. septembril 2024 võtsime projekti partnereid vastu Eestis, Peetris. Projekti kohtumisel osalesid õpilased Peetri Lasteaed-Põhikooli 9.b klassist. Kohtumise tegevused olid planeeritud pühapäevast reedeni. Iga päev tehti tööd hommikul üheksast õhtul kuue-seitsmeni.

Kohtumiste käigus tutvusid õpilased Vana-Kreeka matemaatikute Pythagorase ja Eukleidese eludega ja matemaatiliste saavutustega. Kui Pythagorase teoreemi erinevaid tõestamisviise on umbes 370, siis projektis tõestasime seda teoreemi kolmel viisil. Õpilased said ka moodustada täisnurkseid kolmnurki nööride abil, millesse olid seotud sõlmed – sarnast meetodit kasutasid vanad egiptlased oma ehitiste konstrueerimisel. Õpilased joonestasid paberile ja ka veebikeskkonnas Geogebra kuldlõiget, Theodoruse spiraali ja Fibonacci spiraali. Lisaks tehti Geogebras fraktaale, tessellatsioone ja Pythagorase puid. Tehtud töödest pandi üles näitus kooli 3. korrusele.

Kooli füüsikaõpetaja tutvustas probleemide lahendusi ja erinevate katsete abil tegeleti veebipõhise projektide loomise keskkonnaga eTwinning. Õpilased lisasid sinna meeskondades tehtud materjale. Lisaks tuli leida tantsutunnis seoseid matemaatiliste terminitega.

Kuigi ajakava oli tihe ja programm mahukas, jätkus aega külalistele Eestit ja meie kultuuri tutvustada. Esmaspäeva pärastlõunal toimus Tallinna vanalinnas Actionbound äpi abil orienteerumismäng, mis sisaldas matemaatilisi ülesandeid ja ajaloolisi fakte vanalinna kohta. Teisipäeval jõudsime tutvuda Kadrioru pargi ja Jaapani aiaga, nägime ka presidendilossi juures vahtkonnavahetust, tegime hääleharjutusi lauluväljakul ja hiljem jalutasime Reidi teel.

Kolmapäeva pärastlõunal veetsime põnevalt aega Rakett 69 Teadusstuudios, kus õpilastel olid ette antud erinevad rakendusmatemaatika probleemid, mida siis tiimides üksteisega võisteldes lahendati. Neljapäeva õhtupooliku veetsime Paides Wittensteini keskuses, kus tutvuti Eesti ajalooga ja prooviti selga soomusrüüsid, saime ise teha trühvleid kamast, leivast ja kaerahelvestest ning mõnusalt koos aega veeta. Reedel oli külalistele kontsert, mis tutvustas eestlaste tantsukultuuri. Vapustava kontserdi autor oli õpetaja Merleen Läänemägi ja kaasa tegid Peetri Lasteaed-Põhikooli erinevate klasside õpilased.

Sellel õppeaastal jõuab projekt lõpusirgele. Jäänud on veel viimane kohtumine Kreekas, veebikohtumised õpilaste ja õpetajatega ning e-raamatu koostamine, kuhu on koondatud projekti ajal õpetajate ja õpilaste poolt loodud STEAM valdkonna materjalid ja mängud, ning seejärel lõpparuande kirjutamine.