Saame tuttavaks Rae valla 2024. aasta haridustöötajate laureaatidega!

Oktoobrikuu alguses tunnustasime meie valla koolide ja lasteaedade tublisid haridustöötajaid. Novembri ja detsembri Rae Sõnumites tutvustame teile ka lähemalt meie säravaid haridustöötajaid – miks neist said õpetajad ja millised on nende unistused seoses oma tööga.

 

Aasta noorsootöötaja TEELE ILVEST

Kool/lasteaed: Peetri Lasteaed-Põhikool

Õppeaine, mida annan/roll koolis/lasteaias: huvijuht

Miks Sinust sai õpetaja? Minust sai noorsootöötaja, sest usun, et töö ja lõbu peavad käima käsikäes. Töö noortega hoiab mind maapeal ja annab tiivad samaaegselt. On suur rõõm näha, kui noored, kellega olen tööalaselt kokku puutunud, on oma hilisemas elus edukad. Iga edulugu toob mulle rõõmu ja annab mu tööle mõtte.

Kui peaks paluma õpilastel Sind õpetajana iseloomustada, siis kuidas nad seda teeksid?  Soovin, et mind kirjeldataks inimesena, kes sütitab noortes usku iseendasse ja aitab tõsta nende enesekindlust. Katsun seda joont vähemalt enda töös  võimalikult palju järgida, anda noortele võimalusi leida üles see, milles nad on head. Noored ei ole hukas, peame ise vaid ajaga kaasas käima, olema ettevõtlikud, leidma võimalusi ja mõtlema loovalt.

Suurim unistus/soov seoses oma tööga/haridussüsteemiga? Ma soovin, et kõik inimesed saaksid teada, millised suurepärased õpetajad on meil Peetri koolis. Õpetajate ja inimestena on selles majas nii palju hoolivust, headust ja usku meie noortesse, et seda on keeruline sõnadesse panna. Nad tõesti panustavad kogu hingega enda töösse ning igaüks meie õpetajatest väärib tunnustust. Ja muidugi loodan südamest, et noorte huviharidust ei piirata vaid toetatakse.  Soovin, et leitakse lahendusi, et kõik õpilased saaksid väljaspool akadeemilist haridust end ka huvihariduses avastada.

 

Aasta lasteaiaõpetaja CAROLIN HUSSAR

Kool/lasteaed: Võsukese Lasteaed

Õppeaine, mida annan/roll koolis/lasteaias: Kasevõsude rühma õpetaja

Miks Sinust sai õpetaja? Kolisin Võrumaalt Tallinna arvates, et minu kolm aastat kestnud lasteaiatöö jääb maha kodukohta, Vastseliina. Elu soovis teisiti. Päev pärast Tallinnasse kolimist astusin Võsukese lasteaia uksest sisse ning 8 aastat hiljem astun igal hommikul sisse ikka samast uksest  ning seiklustel pole selles majas piire. Iga päev on nagu esimene. Imed on siin igapäevased!

Kui peaks paluma õpilastel Sind õpetajana iseloomustada, siis kuidas nad seda teeksid? Eelmise rühma lapsed pidasid mind hoolivaks, kallistajaks, olukordade lahendajaks ning põnevate kostüümide kandjaks. Naljakas olevat ma ka, et igas päevas ikka kõhutäie naerda saaks. Metsas ööbimine oli laste jaoks tippsündmus. Õhtul telgis olles veendusin, et olen andnud neile kaasa sõbraks olemise oskuse, kui üks poistest hõikas üle telgi: „Sõbrad, ma armastan teid!“ Muidugi olen eriline ka oma võru murraku poolest, millest lapsed ei väsi ega väsi, sest see on natuke naljakas ja lapsed arvavad, et õpetajal on oma keel: „Õpetaja, palun räägi veel selles võõras
keeles.“

Suurim unistus/soov seoses oma tööga/haridussüsteemiga? Suurim soov on sama oskuslikult, põnevalt, uusi kogemusi pakkuvalt kasvada iga lapsega koos. Kasvada õpetajana just Võsukese majas. Iseendale soovin nii palju jaksu ja samaaegselt tahet toimetada edasi ning hoida sära silmis, et iga päev oleks nagu esimene.

 

Aasta põhikooliõpetaja GEIDI MITT

Kool/lasteaed: Kindluse Kool & Rae Gümnaasium

Õppeaine, mida annan/roll koolis/lasteaias: loodusainete õpetaja/keemiaõpetaja

Miks Sinust sai õpetaja? Minust sai õpetaja üsna juhuslikult. Olin doktorantuuris molekulaarbioloogia erialal õppimas, kui tundsin, et tegelikult tahaksin teadus- ja laboritööle vaheldust. Nii ma siis läksin esialgu üheks õppeaastaks proovima. Õpetajatöö hakkas selle ajaga aga nii väga meeldima, et siiani pole veel mõelnud sellest ametist loobuda.

Kui peaks paluma õpilastel Sind õpetajana iseloomustada, siis kuidas nad seda teeksid? Seda tuleks õpilastelt endalt küsida, aga kui oletada senise tagasiside põhjal, siis igav neil minuga vast ei ole.

Suurim unistus/soov seoses oma tööga/haridussüsteemiga? Soovin, et nii organisatsiooni kui ka ühiskonna tasandil väärtustataks rohkem õpetajate reaalseid tegusid ja panust, mitte seda, kes jõuab rohkem rääkida. Kui aga kalduda absurdi valdkonda, siis soovin sellist nuppu, millega oleks pärast tööpäeva lõppu võimalik aju välja lülitada, et töömõtted kogu aeg kaasas ei käiks.

 

Aasta klassiõpetaja KATRIN BETLEM

Kool/lasteaed: Lagedi Kool

Õppeaine, mida annan/roll koolis/lasteaias: Töötan Lagedi Koolis 3. aastat, olen 3. klassi klassiõpetaja ning õpetan enamikke aineid (eesti keel, matemaatika, inimeseõpetus, loodusõpetus, kunst, tööõpetus, muusika). Õpetan ka
3. klassis üksühele õppivat õpilast (eesti keel, inimeseõpetus, loodusõpetus ja muusika).

Miks Sinust sai õpetaja? Lagedi Koolis oli toona vaba väikeklassi õpetaja koht. Kuna olen aastaid tegelenud HEV-õpilastega, oli pakkumine ahvatlev. Minust sai hoopis klassiõpetaja 1. klassile ning tänaseks olen jõudnud juba 3. klassi. Mida päev edasi, seda rohkem tunnetan, kui oluline ja vastutusrikas on klassiõpetaja töö väikese lapse arengu suunamisel ja õpetamisel. Ka minu õpetajaks saamisel oli mulle eeskujuks minu esimene õpetaja. Minu jaoks on see amet suure algustähega.

Kui peaks paluma õpilastel Sind õpetajana iseloomustada, siis kuidas nad seda teeksid? Õpilased on öelnud, et usaldavad mind ning mure korral räägivad sellest mulle esimesena, tunnevad end minuga turvaliselt, olen nõudlik ja korda hoidev, hea õpetaja. Arvan, et õpilased tunnetavad, et hoolin neist ja arvestan nendega.

Suurim unistus/soov seoses oma tööga/haridussüsteemiga? Soovin, et minu õpilased saaksid elus hästi hakkama, et neil kujuneksid õiged väärtushinnangud ning nad hoiaksid end ja oma lähedasi. Õpetajatele mõeldes on minu unistus, et teatud hulga töötatud aastate järel (näiteks 7–10 aastat) võiks õpetajal olla riigi poolt tasustatud vaba aasta. See aeg oleks enesetäiendamiseks,  -reflektsiooniks, vajadusel uute väljakutsetele suundumiseks, ka reisimiseks, puhkamiseks, et seejärel taas värskena koolis tööd jätkata.

 

Aasta õpetaja assistent/õpetaja abi MARIKA PRIHA

Kool/lasteaed: Sõnajala Lasteaed rühm Meelespead

Õppeaine, mida annan/roll koolis/lasteaias: Assistent

Miks Sinust sai õpetaja? Assistendiks olemine võimaldab mul olla toeks lastele ja aidata neid, kui nad seda vajavad.  Jagada oma teadmisi, oskusi ja muuta laste päev meeldivaks, et nad ka järgmisel päeval tahaksid  tulla lasteaeda hea meelega.

Kui peaks paluma õpilastel Sind õpetajana iseloomustada, siis kuidas nad seda teeksid?  Kui lapsed peaksid mind kirjeldama, võiksid nad öelda, et olen abivalmis, toetav, aitan neil probleeme lahendada ja olen alati nende jaoks olemas.

Suurim unistus/soov seoses oma tööga/haridussüsteemiga?  Suurim unistus oma tööga – aidata lastel saavutada oma eesmärke ja näha tulevikus nende saavutusi ja tunda rõõmu.

 

Aasta õppeasutuse juht PIRET HALLIK

Kool/lasteaed:  Vaida Põhikool 

Õppeaine, mida annan/roll koolis/lasteaias: olen kooli direktor (koolijuht)

Miks Sinust sai õpetaja? Haridussüsteemis olen töötanud üle kolmekümne aasta ning kogu oma elu olen kõndinud ka elukestva õppe teel.  Olen töötanud lasteaiaõpetajana, klassiõpetajana, eriklasside õpetajana, gümnaasiumis psühholoogia ja perekonnaõpetuse õpetajana. Olen olnud pedagoogiline nõustaja ja mentor. Võin tõesti nii öelda, et töö koolis on minu kutsumus, elu kutse.  2015. aastal tundsin, et teadmiste ja kogemuste pagas on nüüd piisavalt suur, et seda jagada, mõtteid ja ideid ellu viia. Kandideerisin Vaida Kooli direktori ametikohale ja 28.08.2015 oli minu esimene tööpäev.

Kui peaks paluma õpilastel Sind õpetajana iseloomustada, siis kuidas nad seda teeksid? Tean, et õpilased on minu kohta öelnud sõbralik, abivalmis, nutikas, kiire, nõudlik, mõistev, loominguline, eeskujuks paljudele.

Suurim unistus/soov seoses oma tööga/haridussüsteemiga? Minu suurim unistus?  Eks ikka see, et ka edaspidi koolijuhina suudan ja saan tagada turvalise, motiveeriva töö- ja õpikeskkonna. Arendus- ja parendustegevus ei lõpe koolis iial. Kui vaid oleks ressursse, et kõike ellu viia. Kui kohe ei saa, eks siis samm-sammult, üks tegu korraga. Unistustest rääkides, siis loomulikult ma väga loodan, et ükskord jõuab arendustegevus ka Vaida piirkonda ning koolimajja lisandub õpilasi juurde. Haridussüsteemis muudatus?  Minu suurim unistus on ilmselt see, et põhikoolis oleks klassi täitumuse ülemine piirnorm väiksem kui 24 õpilast.  Iga aastaga aina enam on õpilaste õpioskuste (ka kognitiivsete õpioskuste) tase väga erinev.  Individuaalsem lähenemine, varajane õpiraskuste ning ka andekuse märkamine, on äärmiselt oluline. Unistan ka sellest, et haridus ja haritus kõnniksid käsikäes. Akadeemilistele teadmistele lisaks on vaja üha enam rõhku panna väärtuste kujundamisele, mõttemaailma ning silmaringi avardamisele, sotsiaalsetele oskustele, suhtlemisoskustele. Vaida Põhikooli moto on „Vaim virgeks, keha terveks“.  Ma lisan ühe üleskutse veel „Hing kaitstud ja hoitud“. Ma soovin, et kõikjal oleks rohkem üksteise märkamist, mõistmist ja austamist.

Foto: Ott Kattel