Saame tuttavaks Rae valla 2024. aasta haridustöötajate laureaatidega! Vol 2

Novembrikuu Rae Sõnumites saime lähemalt tuttavaks meie aasta noorsootöötaja, lasteaiaõpetaja, põhikooliõpetaja, klassiõpetaja, õpetaja assistendi ja õppeasutuse juhiga. Seekordses numbris on võimalik lugeda aasta klassijuhataja, tugispetsialisti ja huvi-
haridusõpetaja mõtteid ning tutvuda aasta haridusteoga.

 

Aasta haridustegu „RAE VALLA ESIMENE TOIDURINGLUSKAPP“ (Külli Tehvanus)

Kool/lasteaed: Aruheina Lasteaed

Mis projekt see „Rae valla esimene toiduringluskapp“ on? Tegu on keskkonnasäästliku ja -teadliku mõtteviisi projektiga. Aruheina Lasteaia algatusel ja koostöös vallaga on Rae valla esimene toiduringluskapp avatud selle aasta aprillist ja see vabatahtlik projekt on väga hästi käima läinud.

Miks see projekt sai ellu kutsutud? Peamine eesmärk oli päästa toit prügikasti jõudmisest. Puhas ja kvaliteetsetest toorainetest valmistatud toit on piiratud ressurss, mida ei tohiks lihtsalt ära visata. Toiduringluskapi abil on võimalik juurutada keskkonnasäästlikku mõtteviisi, väärtustada toitu ja kokkade tööd. See projekt on suurepärane samm ringmajanduskeskse majandusmudeli poole.

Kas ja mis kasu toob see lasteaiale ja kogukonnale üldiselt? Toiduringluskapp asub küll lasteaia territooriumil, aga on suunatud kõigile elanikele ja on avatud täitmiseks ning tarbimiseks 24/7. Saame lastele ise olla eeskujuks, lasteaiast üle jääv puhas toit pakendatakse taaskasutamiseks mõeldud pakenditesse ja paigutatakse rühmaõpetajate ja laste poolt toidukappi. Samuti teeme koostööd Peetri Lasteaed-Põhikooliga, kust toimetatakse samuti allesjäänud valmistoit toidukappi. Kapp on ennast väga hästi õigustanud ja kõik esialgsed hirmud seoses kapi korrashoiu ja käimalükkamisega on osutunud alusetuks. Kogukonna inimesed on kapi hästi vastu võtnud ja sinna tuuakse ka kodust allesjäänud konserve, kuivaineid, suitsuvorste, erinevaid koduaia saaduseid, mis lähevad kui soojad saiad. Laiem eesmärk on inimestes tõsta teadlikkust toidukao ja tarbimise vähendamiseks,  kujundada vastutustunnet ja keskkonna väärtustamist. Toiduringlus saab toimuda vaid ühtehoidvas ja hoolivas kogukonnas ja õnneks on Peetri toidukapp seda tõestanud.

Millised suuremad projektid tulevikus veel plaanis on? Meie edasised plaanid on kõik seotud ikka Rohelise Kooli ja keskkonnasäästlikkusega. Järgmine suurem projekt on luua lasteaia õuealale ilmavaatlusjaam, mis peaks valmima järgmiseks kevadeks ja mille valmimisel soovime kindlasti kaasata ka lapsevanemaid.

 

Aasta klassijuhataja – KAIE VÄINSALU

Kool/lasteaed: Lagedi Kool

Õppeaine, mida annad/sinu roll koolis/lasteaias: Klassiõpetaja

Miks sinust sai õpetaja? Mulle meeldib lastega töötamine ja vahetu kontakt nendega.

Kui peaks paluma õpilastel sind õpetajana iseloomustada, siis kuidas nad seda teeksid? Usun, et konkreetsena, järjepidevana, nõudlikuna, kuid rõõmsa ja klassivälist elu, tegevust soodustava õpetajana.

Suurim unistus/soov seoses oma tööga/haridussüsteemiga? Olla rõõmsameelne ja positiivne õpetaja.

 

Aasta tugispetsialist – KATRIN VADI

Kool/lasteaed: Lagedi Kool

Õppeaine, mida annad/sinu roll koolis/lasteaias: Olen kooli sotsiaalpedagoog ja sellest õppeaastast annan 5. klassile valik-
ainet ennastjuhtiv õppija.

Miks sinust sai õpetaja? Töötasin pikalt lasteaiaõpetajana ning mingil hetkel otsisin uusi tööalaseid väljakutseid. Tallinna Ülikooli sotsiaalpedagoogika eriala peale sattusin juhuslikult ja sel hetkel ei teadnud ma erialast palju. Õpingute ajal mõistsin, et sotsiaalpedagoogilised lähenemised kõnetavad mind ning tulevikus näen ennast seda tööd tegemas. Lagedi Kooli tulin ma kõigepealt praktikale ja peale seda jäin siia ka tööle. Olen valikuga väga rahul.

Kui peaks paluma õpilastel sind õpetajana iseloomustada, siis kuidas nad seda teeksid? Sellele on mul endal küll raske vastata, seda peab neilt küsima

Suurim unistus/soov seoses oma tööga/haridussüsteemiga? Soovin, et kool oleks õpilase jaoks koht, kus ta tunneb ennast väärtustatuna, turvaliselt ja aktsepteerituna, olenemata oma taustast või hariduslikust eripärast. Koolikeskkonnas pean oluliseks õpilaste toetamist raskuste ilmnemisel, olgu need seotud õppe, sotsiaalsete suhete või isikliku eluga. Kool on suurepärane koht sotsiaalsete oskuste arendamiseks, sest siin saab läbi viia tegevusi, mis aitavad arendada empaatiat, koostööoskust ja konfliktide lahendamise oskust.  Kool võiks jääda õpilastele meelde kui koht, mis inspireeris, uskus nende võimetesse ja aitas saavutada eesmärke.

 

Aasta huviharidusõpetaja – MARIS MÄGI

Kool/lasteaed: Rae Huvialakool

Õppeaine, mida annad/sinu roll koolis/lasteaias: Olen kergejõustiku treener

Miks sinust sai õpetaja? Lõpetasin sportlaskarjääri ning soovisin spordiga seotuks jääda ja seeläbi Eesti spordi arengusse panustada.

Kui peaks paluma õpilastel sind õpetajana iseloomustada, siis kuidas nad seda teeksid? Püüan hoida joont, et oleksin sportlaseid austav, piisavas koguses nõudlik ja inimest mõistev.

Suurim unistus/soov seoses oma tööga/haridussüsteemiga? Aidata sportlaste potentsiaali avardada.

Foto: Ott Kattel