1. aprillil algas üheteistkümnendat korda sinilillekampaania „Anname au!“, millega kutsutakse Kaitseväe ning Kaitseliidu veteranide tunnustamiseks kandma sinilillemärki.
2024. aasta kevadel kogutakse raha, et toetada veterane ja nende lähedasi ning tervishoiu valdkonda laiemalt. Sinilillesümboolika müügist saadava tulu abil aidatakse kaasa Põlva haigla uudse taastusravilinnaku rajamisele, luuakse koostöös Eesti Discgolfi Liiduga esimene puuetega inimestele ligipääsetav kettagolfi rada ning soetatakse spordi- ning taastusvahendeid Otepää tervisekeskusesse.
Peamised sündmused:
» Sinilillekampaania sai sel aastal avapaugu uudse ning emotsiooniderohke õhtuse sinilillejooksuga, mis toimus 1. aprillil Tallinnas Noblessneris. Jooksud toimuvad kuu vältel veel Pärnus, Tartus, Saaremaal ning esmakordselt ka Jõhvis. Lisaks saab kaasa teha ka virtuaalselt – oma valitud ajal ja kohas.
» Kogu aprilli vältel on võimalik osaleda virtuaalsel sinilillerännakul.
» Esmakordselt on loodud Sinilille kettagolfi sari, mis toimub aprilli jooksul neljas kohas üle Eesti. Sarja jaoks on loodud ka spetsiaalsed temaatilised kettad.
» Oma panuse saab igaüks anda 15.-21. aprillini Naiskodukaitse korraldataval heategevuslikul veebioksjonil, lisainfo Naiskodukaitse kodulehel.
» Kampaania tippsündmuseks on 23. aprillil veteranipäeva auks korraldatav Veteranirock, mis toimub Pärnus Endla teatri ees. Kell 19.00 algaval kontserdil astuvad üles Tanel Padar, Ollie, HND ja MandoTerror.
Veteranikuu sündmuste kohta saab lisainformatsiooni: www.annameau.ee.
MTÜ Eesti Vigastatud Võitlejate Ühingu juhatuse esimees Enn Adosoni sõnul on kampaania peamine eesmärk veteranide tunnustamine kandes selleks sinilille rinnamärki. „Küll aga ootame kõiki ülla eesmärgi nimel veteranikuu üritustele, mida on sel aastal mitmeid – jooksud, rännak, kettagolf ja palju muud, et pakkuda erinevaid võimalusi,“ lisas Adoson.
Kampaania kestab 1.–30. aprillini ning antud vahemikus saab sinilillesümboolikat soetada ja seeläbi annetust teha järgnevates müügipunktides: Coop, Selver, R-Kiosk, Apollo ja Karupoeg Puhh kauplused, Circle K tanklad, Myfitnessi spordiklubid ning Apotheka e-apteek. Lisaks saab kampaaniatooteid tellida otse Omniva postiautomaati www.annameau. ee e-poest. Kõikjal Eestis aitavad sinilillesümboolikaga toodete müügi ning eraldi üritustega annetusi koguda ka Naiskodukaitse vabatahtlikud.
Sinilillekampaaniat viib läbi MTÜ Eesti Vigastatud Võitlejate Ühing koostöös Naiskodukaitsega. Oma panusega aitavad kampaania õnnestumisele kaasa Kaitsevägi, Kaitseministeerium, Eesti Kaitseväe Veteranid MTÜ, Coop, Selver, Circle K, Apotheka, R-kiosk, Apollo, Myfitness, Karupoeg Puhh, Milworks, Ortopro, Go Craft, Huum, Defrem, Autospirit, Semetron, Threod Systems, Saab, Petronas, Nordic Armoury, Maru Ehitus, Tactical Foodpack, Fendernet, Eesti Võrkpalli Liit, Eesti Jalgpalli Liit, Eesti Korvpalli Liit, Mega Media Grupp, Digitrükk, Swedbank, Telia, Montonio, Minilaod, Vichy ja Farmi Piimatööstus.
Üheteistkümnendat aastat toimuva sinilillekampaania eesmärk on kutsuda inimesi kandma sinilillemärki Kaitseväe ning Kaitseliidu veteranide auks ning nende lähedaste tunnustuseks.
Meie seas on üle 3000 veterani, kes on osalenud erinevatel rahvusvahelistel sõjalistel ja rahutagamise operatsioonidel mitmel pool maailmas. Veteranide sümboliks on sinilill, millega saab igaüks näidata, et väärtustame nende panust meie ühise julgeoleku heaks.
Iga sinilillemärk, mille on valmistanud SA Hea Hoog vahendusel vaimse ja psüühilise erivajadusega inimesed üle Eesti, on unikaalne käsitöö.
7. aprillil toimus ka Jüri terviserajal sinilille matk ja ühine kehalise võimekuse testi sooritamine (ÜFT), mis koosnes istesse tõusudest, kätekõverdustest ja 3,2 km jooksust.