Rae viadukti ja Vaskjala raudteesilla ehitus Rail Baltica trassil on jõudnud lõppfaasi

Rae vallas asuvatel Rail Baltica Rae viadukti ja Vaskjala-Ülemiste kanali raudteesilla objektidel on ehitustööd kestnud ligi kaheksa kuud.

Rae viadukti ning sellele rajatavate peale- ja mahasõitude ehitamine on oluline meede liikumisbarjääri leevendamiseks. Uue raudteetaristu rajamisel võib tekkida tõsiseid takistusi inimeste liikumisvõimalustele, seega on viadukt ja selle juurde kuuluvad ühendusteed vajalikud, et vähendada raudteetaristu poolt põhjustatud liikumistakistusi ja tagada sujuv ligipääs erinevatele sihtkohtadele.

TREF Nord AS on Rae viadukti betoonitöödega jõudnud lõppfaasi. Viadukti tekiplaat on tänaseks edukalt valmis  ning jäänud on veel vaid hooldustreppide ja tugiprussi ehitus. Sõidutee muldkeha täitetööd on toimusid terve kevade. Suvel tehti täitetöödel paus, et viadukti tekiplaadi ehitus saaks kulgeda takistusteta. Tänaseks on tee-ehitustööde tempo taas taastunud – viadukti koonused on täidetud ja ehitatakse objekti otsi. Asfalteerimine on planeeritud oktoobri algusesse, tänu millele saab muldkeha tiheneda hilisemate järelvajumiste vältimiseks.

TREF Nord AS on Vaskjala-Ülemiste kanali Vaskjala raudteesilla betoonitöödega jõudnud samuti lõppfaasi. Silla tekiplaat, mis tulevikus mahutab korraga kuni viis raudteeliini, on tänaseks edukalt betoneeritud. Samuti on suures osas valmis tugiseinad ning rajatud kuivenduskraavi betoonist truup.

Kevadel valmis ka Vaskjala kanali põhjakindlustus, kus kasutati nii betooni kui ka munakive. See põhjakindlustus aitab ennetada kanali erosiooni ning tagab rajatise pikaajalise stabiilsuse.

Suveperioodil viidi läbi ulatuslikud maaparandustööd: välja kaevati põlludrenaaž, lisati juurde kuivenduskraave, mis omakorda ühendati düükriga. Need tööd on olulised, et tagada vee äravool ja vähendada üleujutuste ohtu, tänu millele pikeneb silla ja teiste rajatiste kasutusiga.

Oktoobris jätkatakse viimaste tugiseinte ehitusega ning alustatakse pinnase planeerimisega. Novembris rajatakse sillale müratõkkesein, mis aitab vähendada raudteeliikluse müra ümbritsevate alade jaoks, ning viiakse läbi viimistlustööd sillakonstruktsioonide lõpliku väljanägemise ja ohutuse tagamiseks.

 

Foto: Filipp Lopatkin